APPENDIX A

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΝ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
ΣΤΙΣ ΗΝΩΜΕΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΙΕΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ

THE ARCHBISHOP'S COMMISSION
ON GREEK LANGUAGE AND HELLENIC CULTURE

Greek Orthodox Archdiocese of America
New York, New York

Σεπτέμβριος 1998


Ι.  Προσωπικά Στοιχεία

Παρακαλώ σημειώστε όπου απαιτείται και συμπληρώστε τα κενά:


α) Είμαι δασκάλα/δάσκαλος των Ελληνικών της __________ τάξης.

______ Γεννήθηκα στην Ελλάδα.
______ Γεννήθηκα στις ΗΠΑ ή κάπου αλλού, αλλά όχι στην Ελλάδα

Η ηλικία μου είναι:

μεταξύ 20 καί 40 ______
μεταξύ 40 και 60 ______
πάνω από 60 ______

β) Είμαι μαθητής των Ελληνικών της __________ τάξης

    Είμαι __________ χρονών.

γ) Είμαι γονέας μαθητού που μαθαίνει Ελληνικά.

______ Γεννήθηκα στην Ελλάδα.
______ Γεννήθηκα στις ΗΠΑ ή κάπου αλλού, αλλά όχι στην Ελλάδα.
______ 0/η σύζυγός μου γεννήθηκε στην Ελλάδα.
______ 0/η σύζυγός μου γεννήθηκε στις ΗΠΑ ή κάπου αλλού, αλλά όχι στην
Ελλάδα.

Τόπος καταγωγής μου και/ή του/της συζύγου μου, εάν δεν είναι η Ελλάδα:
 ________________________


ΙΙ.  Αξιολόγηση    (να συμπληρωθεί από τους δασκάλους)

Σε κάθε ερώτηση σημειώστε με κύκλο την περίπτωση που διαλέγετε σαν απάντηση και, όπου απαιτείται, συμπληρώστε τα κενά:

1. Πώς αξιολογείτε την ποιότητα τον διδακτικού υλικού που χρησιμοποιείτε;

φτωχή μέτρια καλή άριστη

2. Ποια βιβλία χρησιμοποιείτε;

α) _________________________________________
β) _________________________________________
γ) _________________________________________

3. Πώς θα αξιολογούσατε τον αριθμό των εβδομαδιαίων διδακτικών ωρών που έχει ορισθεί για κάθε τάξη;

ανεπαρκή επαρκή περισσότερο από επαρκή

4. Πόσες διδακτικές ώρες, εβδομαδιαίως, έχουν ορισθεί για κάθε τάξη σας;

______________

5. Πώς θα αξιολογούσατε το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή των μαθητών σας μέσα στην τάξη;

φτωχή μέτρια καλή άριστη

6. Πώς θα αξιολογούσατε τη βοήθεια που παρέχουν οι γονείς στα παιδιά τους;

φτωχή μέτρια καλή άριστη

7. Το αναλυτικό πρόγραμμα που ακολουθώ

μου επεβλήθη μου υπεδείχθη σχεδιάστηκε εντελώς από μένα

8. Πόσο χρόνο ξοδεύετε για να προετοιμαστείτε για κάθε τάξη;

Περίπου _______________ ώρα (ες).

9. Πόσο ικανοποιημένη/ος είστε με τις συνθήκες εργασίας σας;

καθόλου αρκετά ικανοποιημένη/ος πολύ ικανοποιημένη/ος

10. Διδάσκω εθελοντικώς και δεν λαμβάνω καμμία αμοιβή.

________Ναι      ________Όχι

11. Εάν είστε μισθωτή/ός, πόσο ικανοποιημένη/ος είστε με το μισθό σας;

καθόλου αρκετά ικανοποιημένη/ος πολύ ικανοποιημένη/ος

12. Πόσο ικανοποιημένη/ος είστε με τα ευεργετήματα που σας παρέχουν;
(ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, άδειες, κλπ.)

καθόλου αρκετά ικανοποιημένη/ος πολύ ικανοποιημένη/ος

13. Πόσο συχνά έχετε τη δυνατότητα να πηγαίνετε στην Ελλάδα;

σπανίως αρκετά συχνά συχνά

14. Πόσο συχνά διοργανώνονται επιμορφωτικά σεμινάρια από το σχολείο σας;

σπανίως αρκετά συχνά συχνά

15. (Εάν γίνονται) Η ποιότητα των εmμορφωτικών σεμιναρίων είναι:

φτωχή καλή άριστη

16. Θα θέλατε να έχετε περισσότερα επιμορφωτικά σεμινάρια;

________Ναι      ________Όχι

17. 'Εχετε αποτελεσματική συνεργασία με κάποιον φορέα;________Ναι   ________Όχι

(Αν ναι, με ποιον):

γονείς PTA Αρχιεπισκοπή άλλο

18. Ποια, κατά τη γνώμη σας, είναι η κατάλληλη ηλικία για να αρχίσει ένα παιδί μαθήματα Ελληνικών;

_______________ χρονών.

19. Αξιολογείστε τις γλωσσικές δεξιότητες στις οποίες πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση για την εκμάθηση της Ελληνικής γλώσσας, κατά σειρά σπουδαιότητας. Χρησιμοποιείστε την ακόλουθη κλίμακα:

1 = σπουδαιότερη3 = 3η σε σπουδαιότητα
2 = 2η σε σπουδαιότητα4 = τελευταία σε σπουδαιότητα

_______ανάγνωση______γραφή
_______ομιλία______ακουστική αντίληψη

20. Ποιες Θα πρέπει να είναι, κατά τη δική σας άποψη, οι σπουδαιότερες ενότητες στο αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου σας; Χρησιμοποιείστε την ακόλουθη κλίμακα:

1 = σπουδαιότερη3 = 3η σε σπουδαιότητα
2 = 2η σε σπουδαιότητα4 = 4η σε σπουδαιότητα
5 : τελευταία σε σπουδαιότητα

_______πολιτισμός______ιστορία

_______θρησκευτικά______λογοτεχνία ______γλώσσα

21. Αξιολογείστε την αποτελεσματικότητα των οπτικοακουστικών μέσων διδασκαλίας που χρησιμοποιείτε:

ανεπαρκής επαρκής τέλεια

22. Με ποιον(ους) τρόπο(ους) εξετάζετε τους μαθητές σας;
(Βάλτε σε κύκλο ό,τι σας ταιριάζει)

προφορικές εξετάσεις γραπτές εξετάσεις

     (εάν οι εξετάσεις είναι γραπτές):

εκθέσεις ερωτήσεις επιλογής μεταφράσεις

23. Πόση σχολική εργασία για το σπίτι δίνετε στούς μαθητές σας;

καθόλου λίγη αρκετή πολλή


ΙΙΙ.  Αξιολόγηση    (να συμπληρωθεί από τους μαθητές)

Σε κάθε ερώτηση σημειώστε με κύκλο την περίπτωση πον διαλέγετε σαν απάντηση και, όπου απαιτείται, συμπληρώστε τα κενά:

1. Πώς θα αξιολογούσατε την εκπαίδευση που λαμβάνετε στο σχολείο σας;

φτωχή μέτρια καλή άριστη

2. Πώς θα αξιολογούσατε την ποιότητα του διδακτικού υλικού που χρησιμοποιείτε;

φτωχή μέτρια καλή άριστη

3. Ποια βιβλία χρησιμοποιείτε;

α) _________________________________________
β) _________________________________________
γ) _________________________________________

4. Πώς θα αξιολογούσατε τον αριθμό των εβδομαδιαίων διδακτικών ωρών πον έχουν καθορισθεί για το μάθημα των Ελληνικών από τη διεύθυνση του σχολείου σας;

ανεπαρκή επαρκή περισσότερο από επαρκή

5. Πόσες διδακτικές ώρες την εβδομάδα διδάσκεστε Ελληνικά;

_______________

6. Τι σας αρέσει καλύτερα;

προφορική εργασία γραπτή εργασία ανάγνωση γραμματική

7. Τι σας αρέσει λιγότερο;

προφορική εργασία γραπτή εργασία ανάγνωση γραμματική

8. Αξιολογείστε τις γλωσσικές δεξιότητες στις οποίες νομίζετε ότι πρέπει να δοθεί έμφαση για την εκμάθηση της Ελληνικής γλώσσα κατά σειρά σπουδαιότητας. Χρησιμοποιείστε την ακόλουθη κλίμακα:

1 = σπουδαιότερη3 = 3η σε σπουδαιότητα
2 = 2η σε σπουδαιότητα4 = τελευταία σε σπουδαιότητα

_______ανάγνωση______γραφή
_______ομιλία______ακουστική αντίληψη

9. Ποιες είναι οι πιο σημαντικές ενότητες στο αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου σας; Χρησιμοποιείστε την ακόλουθη κλίμακα:

1 = σπουδαιότερη3 = 3η σε σπουδαιότητα
2 = 2η σε σπουδαιότητα4 = 4η σε σπουδαιότητα
5 : τελευταία σε σπουδαιότητα

_______πολιτισμός______ιστορία

_______θρησκευτικά______λογοτεχνία ______γλώσσα

10. Πόση σχολική εργασία σας δίνεται για το σπίτι;

καθόλου πολύ λίγη αρκετή πολλή πάρα πολύ

11. (για μαθητές που πρόσφατα ήταν στην Ελλάδα): Όταν ήμουνα στην Ελλάδα αντιλήφθηκα ότι

________ καταλάβαινα πολύ λίγα Ελληνικά
________ καταλάβαινα αρκετά Ελληνικά
________ καταλάβαινα πολύ καλά Ελληνικά
________ μπορούσα να διαβάζω επιγραφές δρόμων
________ μπορούσα να διαβάζω διαφημίσεις
________ μπορούσα να διαβάζω εφημερίδες
________ δεν με καταλάβαιναν
________ με καταλάβαιναν λίγο
________ με καταλάβαιναν χωρίς δυσκολία


ΙV.  Αξιολόγηση    (να συμπληρωθεί από τους γονείς)

Σε κάθε ερώτηση σημειώστε με κύκλο την περίπτωση που διαλέγετε σαν απάντηση και, όπου απαιτείται, συμπληρώστε τα κενά):

1. Πώς Θα αξιολογούσατε τον αριθμό των εβδομαδιαίων διδακτικών ωρών που το σχολείο του παιδιού σας έχει καθορίσει για το μάθημα των Ελληνικών;

ανεπαρκή επαρκή περισσότερο από επαρκή

2. Πόσες διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως διδάσκεται το παιδί σας Ελληνικά;

_______________

3. Αξιολογείστε τις γλωσσικές δεξιότητες στις οποίες πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση για την εκμάθηση της Ελληνικής γλώσσας, κατά σειρά σπουδαιότητας. Χρησιμοποιείστε την ακόλουθη κλίμακα:

1 = σπουδαιότερη3 = 3η σε σπουδαιότητα
2 = 2η σε σπουδαιότητα4 = τελευταία σε σπουδαιότητα

_______ανάγνωση______γραφή
_______ομιλία______ακουστική αντίληψη

4. Κατά τη γνώμη σας, ποιες θα πρέπει να είναι οι πιο σπουδαίες ενότητες στο αναλυτικό πρόγραμμα που χρησιμοποιούν στο σχολείο του παιδιού σας; Χρησιμοποιείστε την ακόλούθη κλίμακα:

1 = σπουδαιότερη3 = 3η σε σπουδαιότητα
2 = 2η σε σπουδαιότητα4 = 4η σε σπουδαιότητα
5 = τελευταία σε σπουδαιότητα

_______πολιτισμός______ιστορία

_______θρησκευτικά______λογοτεχνία ______γλώσσα

5. Κατά τη γνώμη σας, πόση σχολική εργασία για το σπίτι πρέπει να δίνεται στο παιδί σας;

πολύ λίγη αρκετή πολλή πάρα πολύ

6. Μιλάτε Ελληνικά στο σπίτι σας;

καθόλου λίγο αρκετά πολύ

7. Πόσο συχνά ταξιδεύετε στην Ελλάδα με την οικογένειά σας;

ποτέ κάπου-κάπου συχνά

8. Όταν ταξιδεύετε στην Ελλάδα, πόσο καλά το παιδί σας επικοινωνεί με τους ντόπιους συνομιλητές του;

πολύ λίγο αρκετά καλά πολύ καλά

9. Πόσο αναμεμειγμένη/ος είστε εσείς και η οικογένειά σας με κάποια ελληνική κοινότητα στην Αμερική;

καθόλου ελάχιστα πολύ

10. Είστε συνδρομήτρια/ής σε ελληνόφωνη εφημερίδα ή περιοδικό;

'ΟχιΝαι

11. Εάν υπάρχει ελληνικό ραδιοφωνικό ή τηλεοπτικό πρόγραμμα στην παροικία σας, πόσο συχνά το ακούτε;

ποτέ όχι συχνά συχνά

12. Το παιδί σας διαβάζει ελληνικά βιβλία στο σπίτι;

'ΟχιΝαι

13. Μένουν μαζί σας ή κοντά στο σπίτι σας παππούς και γιαγιά που μιλούν Ελληνικά;

'ΟχιΝαι

14. Κατά τη γνώμη σας, ποιοι είναι οι πιο σπουδαίοι παράγοντες που θα οδηγήσουν το παιδί σας στην επιτυχή εκμάθηση της Ελληνικής γλώσσας και του πολιτισμού μας; Χρησιμοποιείστε την ακόλούθη κλίμακα:

1 = σπουδαιότερος3 = 3ος σε σπουδαιότητα
2 = 2ος σε σπουδαιότητα4 = τελευταίος σε σπουδαιότητα

_______ άριστη εκπαίδευση
_______ βοήθεια από το οικογενειακό περιβάλλον
_______ ταξίδια στην Ελλάδα
_______ διαμονή κοντά σε ελληνική παροικία
_______ άλλο (εξηγείστε) ________________________________

15. Το παιδί σας αλληλογραφεί με κάποιο άλλο ελληνόπουλο;

'ΟχιΝαι


Υποδείξεις για βελτίωση της Ελληνικής Παιδείας

(Αυτός ο χώρος ανήκει σε όλους: δασκάλούς, μαθητές και γονείς.
Σας παρακαλούμε να είστε ειλικρινείς στις παρατηρήσεις σας.
Αν χρειαστεί, χρησιμοποιείστε κι άλλη σελίδα).
 
Σας ευχαριστούμε για το χρόνο σας, το ενδιαφέρον σας και τη συνεργασία σας.
 
Σας παρακαλούμε επιστρέψτε αυτό το Ερωτηματολόyιο στον:

Professor John A. Rassias
Chair, Archbishop's Commission
6071 Wentworth Hall
Dartmouth College
Hanover, NH 03755