top

ΚΑΛΑΜΙ - 28 Ιανουαρίου 2023

Χιώτη θεοφοβούμενου λόγοι και μηνύματα

Ο ιστοχώρος γνωστού περί τα εκκλησιαστικά (Σωτήρη Τζούμα, καταγωγή Χίο), με έδρα Αθήνα, ανάρτησε (26 Ιαν. '23) κείμενο που ''μυρίζει'' φΑΚ (φάδερ 'Αλεξ Καρλούτσος). Κατά σύμπτωση το κείμενο γράφηκε, αναρτήθηκε λίγες ημέρες μετά την αναχώρηση φΑΚ από Αθήνα... Ο τίτλος του κειμένου είναι "Παναγιώτατε ήλθε η ώρα να πάρετε γενναίες αποφάσεις για την Αρχιεπισκοπή Αμερικής".

Στο άρθρο γνώμης του, ο δηλώνων "επικοινωνιολόγος", μας περιγράφει την ''αθλία και απελπιστική κατάσταση'' που επικρατεί στην Εκκλησία των ΗΠΑ. Είναι εμφανές ότι επιδιώκει να παρουσιάσει την γενική εικόνα των πραγμάτων εστιάζοντας την προσοχή σε ορισμένες μόνο συγκεκριμένες πτυχές του όλου θέματος.

Σύμφωνα λοιπόν με τον "επικοινωνιολόγο" που από τη μακρινή Αθήνα ασχολείται επίμονα με τα εκκλησιαστικά της Αμερικής, άλλοτε αναδημοσιεύοντας άρθρο-γραφήματα του Καλμουκίας Θεόδωρου και άλλοτε παρεμβαίνοντας με κάποια "δική" του γνώμη, τα προβλήματα της Εκκλησίας μας στις ΗΠΑ είναι τα ακόλουθα:

1) Ο αρχιεπίσκοπος Ελπιδοφόρος (κοινώς Έλπις) είναι σκράπας. Είναι εγωιστής και αρχομανής που "επιδιώκει να γίνει μονοκράτωρ και να μνημονεύεται το όνομά του σε όλη την Αμερική"! Είναι η προσωποποίηση της κενοδοξίας και πάσχει από ακόρεστη φιλαρχία και προβολή. Είναι ξερόλας και φίλαυτος, που θέλει να ικανοποιήσει μόνο τις προσωπικές του "φιλοδοξίες και ανησυχίες και τις πλεγματικές ανάγκες". Θέλει εξουσία και δύναμη και στην πράξη κινείται "εγωϊστικά και άρα εωσφορικά". Είναι αδόλεσχος, ο οποίος "υποβαθμίζει την έννοια της πίστεως και της παρουσίας της Εκκλησίας στα επίπεδα μιας κοσμικής λέσχης μετόχων (σ.σ. Αρχόντων) οι οποίοι θέλουν να αυξήσουν την επιρροή τους"... Δεν έχει καταλάβει ότι οι κοινότητες αδειάζουν και οι ομογενείς μας αηδιασμένοι προστρέχουν" αλλού. Μπήκε στην Εκκλησία -θαυμάστε επίπεδο κριτικής!!!- "με μισό παπούτσι και θέλει να γίνει ιδιοκτήτης υποδηματοποιείου με ξένα λεφτά"!

2) Ο Γέρων Χαλκηδόνος Εμμανουήλ (κοινώς Εμμανουέλα ή Μανώλαινα) που προεδρεύει της πατριαρχικής Επιτροπής που ασχολείται με την αλλαγή του Καταστατικού της Αρχιεπισκοπής Αμερικής, "δεν έχει γνώση των ειδικών συνθηκών της Αρχιεπισκοπής Αμερικής" και "είναι άσχετος από γνήσια ορθόδοξη Εκκλησιολογία", διότι "τα έχει βρεί" με τον Έλπι και προσπαθούν, οι δυό τους μαζί, να επιβάλουν τα σχέδια τους στην Επαρχιακή Σύνοδο της Αμερικής.

3) Ο πατριάρχης Βαρθολομαίος (κοινώς πανδολαριότατη Βοθρολομαία) πρέπει να διορθώσει τα χάλια της Αρχιεπισκοπής ΗΠΑ όσο γίνεται πιο γρήγορα, διότι είναι σ' όλους γνωστό ότι "τα βλέπει και τα ξέρει όλα αυτά". Και "αν δεν σταματήσει άμεσα το κακό, η κατάσταση θα είναι μη αναστρέψιμη στην ήδη αιμορροούσα Αρχιεπισκοπή Αμερικής". Επομένως πρέπει να πάρει το συντομότερο την γενναία απόφαση να απομακρύνει τον Έλπι.

4) Ο πρώην αρχιεπίσκοπος Αμερικής Δημήτριος (κοινώς ''Γιαγιά'') κατηγορήθηκε άδικα για την χρεωκοπία της Αρχιεπισκοπής.

5) Ο διαβόητος φάδερ Άλεξ Καρλούτσος (κοινώς φΑΚ τώρα και παλαιότερα Ρασπούτιν) είναι αμέτοχος στο πόλεμο φθοράς εναντίον του Έλπι. Είναι "πραγματικός φίλος του Πατριαρχείου και αφοσιωμένος στον Πατριάρχη μας"... "Ξέρει τα πράγματα στην Αμερική καλύτερα από τον καθένα. Δεν ανακατεύεται πια και δεν λέει στον Πατριάρχη αυτά που συμβαίνουν διότι βλέπει ότι ο Πατριάρχης στηρίζει τον Ελπιδοφόρο αλλά και διότι φοβάται να μην κατηγορηθεί ότι τον διαβάλλει. Έχει μείνει εκτός" και δεν ανακατεύεται πια στη διοίκηση της Αρχιεπισκοπής.

6) Ο Θεόδωρος Καλμούκος (κοινώς Καλμουκίας Θεόδωρος), σεσημασμένος εκκλησιαστιός συντάκτης του "Εθνικού Κήρυκα" (κοινώς αστοριανού Κόρακα) είναι "διαπρεπής Θεολόγος και Εκκλησιαστικός Αναλυτής " και συνεπώς απόλυτα... ''αξιόπιστος''.

7) Οι Αρχιερείς όλοι στην Αμερική με απογοήτευση προφητεύουν πως ο Έλπις θα κάνει κακό στην Αρχιεπισκοπή Αμερικής και γι' αυτό "δε μένουν πλέον με κλειστό το στόμα όπως έκαναν μέχρι πρότινος", αλλά μιλάνε τώρα με παρρησία, ελέγχοντας τον για τα ψεύδη του.

Αυτά τα σπουδαία μηνύματα, ότι δηλαδή

  • - ο Έλπις είναι μεγαλομανής παληάνθρωπος
  • - ο Χαλκηδόνος είναι άσχετος με τα της Αμερικής αλλά και με την ορθόδοξη
       εκκλησιολογία
  • - ο Βαρθολομαίος θά αποδειχθεί γενναίος, μόνο αν διώξει τον Έλπι
  • - ο Δημήτριος δεν έχει σχέση με τις επανειλημμένες χρεωκοπίες της Αρχιεπισκοπής
  • - ο φΑΚ αγαπάει το Πατριαρχείο και, ως άκακο αρνίο, δεν εχθρεύεται πια τον Έλπι
  • - ο Καλμουκίας , ως αστέρι της θεολογίας και δημοσιογραφίας, είναι αξιόπιστος
  • - οι μητροπολίτες της Επαρχιακής συνόδου έχουν εξελιχθεί σε αληθινά παληκάρια

προσπαθεί να μας περάσει ο παπαδίζων "επικοινωνιολόγος" που, όπως ο ίδιος λέει και όπως θέλει κι εμείς να πιστέψουμε, διδάσκει επικοινωνιολογία σε κάποιο πανεπιστήμιο της Κύπρου, λες και η Ελλαδίτσα μας δεν είχε αρκετά πανεπιστήμια...

Τώρα, ας εξετάσουμε ένα προς ένα τα ''σπουδαία μηνύματα'' του χιώτη "επικοινωνιολόγου" που, ως άλλος Παπαχελάς, βαρύς κι ασήκωτος κι αυτός γνώστης της ελληνοαμερικάνικης πραγματικότητας, επιμένει από την Ελλάδα να μας μάθει τι συμβαίνει στην Αμερική, υποδεικνύοντας στον πατριάρχη και σε μας πως πρέπει να σκεφτόμασθε και πως να ενεργήσουμε.

1) Λοιπόν, όσον αφορά τον Έλπι ειδικά, όπως τον παρατηρώ από τότε που ενθρονίσθηκε, είναι άνθρωπος της επιφάνειας, της βιασύνης και της προχειρότητας. Καιροσκόπος ολκής. Γι' αυτό και οι πρωτοβουλίες του συχνά αμφισβητούνται και κατακρίνονται. Αλλά όλοι οι άλλοι χαρακτηρισμοί του αλάνθαστου κριτού του από τη μακρινή Χίο, μου φαίνονται υπερβολικοί, αν όχι καρποί βαθιάς εμπάθειας. Αναπόφευκτα σκέφτομαι, μήπως του ζήτησε και του Έλπι κάποια βοήθεια, όπως είχε ζητήσει και από άλλο μητροπολίτη βόρειας πολιτείας των ΗΠΑ και δεν έλαβε; Απλώς σκέφτομαι...

2) Δεν ξέρω πως σκέφτεται και κινείται στην υπόθεση της Αμερικής ο Χαλκηδόνος. Φυσικό πάντως είναι να ενεργεί με τρόπο επιφυλακτικό, διότι η θέση του είναι λεπτἠ. Δεν μπορεί να κινείται χωρίς να λαμβάνει υπόψη την διαφορετική στάση που κάθε τόσο και ανάλογα με τις περιστάσεις υιοθετεί ο πανδολαριότατος προϊστάμενος του, έστω και αν αυτό δυσαρεστεί τους στενούς φίλους του Καλμουκίας Θεόδωρο και φΑΚ. Αν τώρα τα 'χουν βρει Έλπις και Χαλκηδόνος, αυτό προς το παρόν αποτελεί καθαρή εικασία και πιθανώς προσπάθεια εκβιασμού του Χαλκηδόνος προκειμένου να αποστασιοποιηθεί ακόμη περισσότερο από τον Έλπι. Πάντως από "ορθόδοξη Εκκλησιολογία" -με διαβεβαιώνουν πραγματικοί θεολόγοι- ο Χαλκηδόνος σκαμπάζει πολύ περισσότερα και από τον Καλμουκίας Θεόδωρο και από τον παντογνώστη κριτή του από τη Χίο και βέβαια και από τον τελείως αθεολόγητο φΑΚ.

3) Όσοι ασχολούνται σοβαρά με τα εκκλησιαστικά, καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι ο αρχιεπισκοποφάγος πανδολαριότατος πατριάρχης α) διστάζει προς στιγμή,  |λόγω του αναπόφευκτου "πολιτικού κόστους", να αναλάβει την ευθύνη να εκπαραθυρώσει και άλλον, τέταρτο τώρα, αρχιεπίσκοπο Αμερικής (μετά τον Ιάκωβο, Σπυρίδωνα και Δημήτριο), β) είναι ικανοποιημένος και χορτάτος προς το παρόν από τις επανειλημμένες δωρεές που του κουβαλάει από την Αμερική ο Έλπις. Και η ιστορία της αρχιεπισκοπής μας διδάσκει ότι ο πανδολαριότατος αδιαφορεί για ο,τιδήποτε άλλο, π.χ. για το ενδεχόμενο άλλων πιθανών συνεπειών που θα 'χε μια νέα αρχιεπισκοπική εκπαραραθύρωση. Τον ενδιαφέρει το εδώ και τώρα και φυσικά το χρήμα.

4) Ο Δημήτριος, γνωστός ως εξαιρετικά άβουλος, άπραγος και αδρανής αρχιεπίσκοπος, είχε κατ' εντολή Βαρθολομαίου αφήσει τη διοίκηση και ιδίως τα οικονομικά της αρχιεπισκοπής στους λεγόμενους τότε "πατριαρχικούς φίλους" (Τζαχάρη, Καρλούτσο, Τζέρι Δημητρίου). Έτσι κατόρθωσε να χρεωκοπήσει επανειλημμένα όχι μόνο την αρχιεπισκοπή αλλά και τη Θεολογική Σχολή Βοστόνης. Να αναφερθεί ενδεικτικά και μόνο ότι ήδη το 2004 η Αρχιεπισκοπή βρισκόταν με χρέος 14 εκατ. δολάρια. Αυτή, δυστυχώς για τον νεοφανή ιστορικό της Ομογένειας μας, είναι η πραγματικότητα.

5) Ως προς τον φΑΚ, πρέπει να αστειεύεται ο χιώτης "ιστορικός", ειδικός στο άτακτο σώριασμα "πλίνθων και κεράμων". Γράφοντας για τη μεγάλη "αφοσίωση" του φΑΚ προς το Πατριαρχείο, ας μη λησμονεί ότι ο φΑΚ ξεκίνησε επί Ιάκωβου ως φανατικός εχθρός του Πατριαρχείου και ότι "μεταστράφηκε" μόνο μετά την τρίτη και αμετάκλητη αποπομπή του από την αρχιεπισκοπή (λόγω απόκρυψης από τον Ιάκωβο κάποιας επιταγής ενός δωρητή). Τότε και μόνο τότε αποφάσισε να γίνει μπροστάρης του Πατριαρχείου εισπράττοντας για αμοιβή ποσά καθόλου ευκαταφρόνητα. Ας έλειπαν τα φράγκα και θα βλέπαμε πόσο αφοσιωμένος στο Πατριαρχείο είναι ο φΑΚ ...

Όσο για την ανάμιξη του φΑΚ στον πόλεμο κατά του Έλπι, ο επίδοξος ιστορικός προβάλλει όσα ο φΑΚ θέλει να προβληθούν, ενώ παρασιωπά σκόπιμα, ότι ο φΑΚ και ο άνεργος γυιός του, βρίζουν δημόσια τον Έλπι απ' το πρωί μέχρι το βράδυ. Μια αστραπιαία βόλτα στο Facebook και στο Tweeter αρκεί για του λόγου το ασφαλές. Άλλωστε,   |είναι ποτέ δυνατό ο φΑΚ να 'ναι αμέτοχος στον πόλεμο φθοράς εναντίον του αρχιεπίσκοπου; Όσο προφανώς αμέτοχος ήταν και στον πόλεμο εναντίον των αρχιεπισκόπων Ιάκωβου, Σπυρίδωνα και Δημητρίου! Είπαμε και η παραποίηση των γεγονότων έχει κάποιο όριο, όσο προσοδοφόρα και νάναι...

6) Τώρα "διαπρεπής θεολόγος" και ο Καλμουκίας Θεόδωρος! Πώς να χαρακτηριστεί "διαπρεπής" ένας απόφοιτος της Θεολογικής Σχολής Βοστόνης; Εκεί όχι μόνο ορθόδοξη θεολογία δεν μαθαίνουν οι σπουδαστές, αλλά ούτε στοιχειώδη ελληνικά. Και πάλι ενδεικτικά και μόνο να αναφερθεί ότι οι σπουδαστές διδάσκονται την Καινή Διαθήκη με βάση αγγλική προτεσταντική μετάφραση. Όσο για την υπόλοιπη θεολογία που ανάπτυξε ο Καλμουκίας μετά την αποφοίτησή του και προσπαθεί να την προβάλλει σαν δική του από τις στήλες του "Κόρακα", αυτή συνήθως, αν όχι πάντα, προέρχεται από άλλες θεολογικές πηγές...

Ας μη ξεχνάει ο παράδοξος ιστοριογράφος ότι ο κατ' αυτόν "διαπρεπής" συνελήφθη διαπρεπέστατα και επανειλημμένα αντιγράφοντας λέξη προς λέξη πραγματικούς θεολόγους. Το απέδειξε τρανά και μάλιστα με δίστηλα τον καιρό εκείνο (1997) ο συγχωρεμένος Παντελής Κορόσης στον "Χρονογράφο". Τι "διαπρεπής θεολόγος" μας λέει τώρα ο κουτοπόνηρος χιώτης! Με τέτοιους φαιδρούς αφορισμούς θα αποκαταστήσει τη δημοσιογραφική αξιοπιστία του διαβεβλημένου φίλου και μέντορα του;;;

7) Η αδιάψευστη ιστορία μας διδάσκει ότι οι μητροπολίτες της Επαρχιακής συνόδου δεν βγαίνουν από το καβούκι τους αν το Πατριαρχείο δεν τους καλύψει πρώτο τις πλάτες. Χαζοί είναι να ριχτούν σ' ένα αγώνα με άλλους πρωταγωνιστές και όταν μάλιστα είναι αβέβαιοι για το πού τελικά θα τους βγάλει ο αγώνας αυτός;;; Απλώς, για κάθε ενδεχόμενο, χρησιμοποιούνται από τον δολοπλόκο πανδολαριότατο σαν πιόνια για να κρατιέται ο απρόβλεπτος, αδίστακτος και καιροσκόπος Έλπις διαρκώς στα αναμμένα κάρβουνα. Τα υπόλοιπα που σημειώνει σχετικά ο "ιστοριογράφος" είναι είτε από άγνοια, είτε από τάση ευχολογική. Ούτε για ανδρεία, ούτε για το θάρρος τους διακρίνονται οι βολεμένοι μητροπολίτες της Αμερικής. Τους ευνούχισε άλλωστε προτήτερα, ένα ένα, ο ανδροπρεπέστατος Βοθρολομαίος. Η ιστορία μιλά...

Αφού εξετάσαμε ένα προς ένα τα κύρια μηνύματα του "επικοινωνιολόγου", ας δούμε και κάτι άλλα που προσπαθεί να τα παρουσιάσει με το δικό του ιδιαίτερο τρόπο.

Μας λέγει ότι ο Έλπις θέλει να γίνει "μονοκράτωρ" επειδή επιδιώκει να μνημονεύεται το όνομα του σε όλη την Αμερική (ΗΠΑ). Τό όνομα του Ιάκωβου δεν μνημονευόταν σε όλη την Αμερική; | Το όνομα του Σπυρίδωνα δεν μνημονευόταν αρχικά, πριν την "στρατηγική μητροπολιτοποίηση", σε όλη την Αμερική;

Κατηγορεί τον Έλπι που "υποβαθμίζει την έννοια της πίστεως και της παρουσίας της Εκκλησίας στα επίπεδα μιας κοσμικής λέσχης μετόχων (σ.σ. Αρχόντων) οι οποίοι θέλουν να αυξήσουν την επιρροή τους". Πρέπει να υπενθυμίσουμε στον νεοφανή "ιστορικό" ότι το "Τάγμα των Αρχόντων" δεν το δημιούργησε ο Έλπις. Το δημιούργησε και το εκμεταλλεύτηκε πρώτος ο Ιάκωβος και μάλιστα επί δεκαετίες ολόκληρες.

Κατακρίνει τον Έλπι που "δεν έχει καταλάβει ότι οι κοινότητες αδειάζουν και οι ομογενείς μας αηδιασμένοι προστρέχουν" αλλού και αλλού. Υπενθυμίζουμε και πάλι στον "μακρινό ιστοριογράφο της Ομογένειας μας" ότι  | το φαινόμενο να αδειάζουν οι ναοί και οι ομογενείς να προστρέχουν εδώ κι εκεί, παρατηρήθηκε για πρώτη φορά ευθύς μετά την "παραίτηση" του Σπυρίδωνα σαν σιωπηλή διαμαρτυρία του λαού κατά του Βαρθολομαίου και του Πατριαρχείου για το κυριολεκτικά βρώμικο παιχνίδι που "για μια χούφτα δολάρια" έπαιξαν στην υπόθεση αυτή.

Το άδειασμα των ναών συνεχίσθηκε, σε μικρότερο βαθμό, και κατά τα επόμενα χρόνια επί Δημητρίου και φυσικά συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Αλλά πρέπει να τονιστεί με σαφήνεια ότι αυτό το άδειασμα των ναών συνεχίζεται, όχι διότι ο Έλπις είναι ανεπιθύμητος ή αποκρουστικός, αλλά διότι ο απλός πιστός βλέποντας παντού την παρουσία και ανάμιξη γνωστών αετονύχιδων και πάμπλουτων αρπακτικών (της κατηγορίας φΑΚ, Τζέρι Δημητρίου κ.ά.) έχει πια, αμετάκλητα, συνταυτίσει τον Βαρθολομαίο και δυστυχώς και το Πατριαρχείο μαζί, με τις εδώ καθημερινές λαμογιές και τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα.

Αναφέρει ακόμη ο "εκκλησιαστικός εμπειρογνώμονας" με καταγωγή Χίο, ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο κατέληξε στο ισχύον καταστατικό της Αρχιεπισκοπής "ύστερα από ενδελεχή μελέτη τριών ετών της Εξαρχίας που είχε αποστείλει" (σ.σ. στην Αμερική). Μήπως τα μπερδεύει λίγο τα πράγματα πάλι, σκόπιμα ή όχι; Τα τελευταία χρόνια το Πατριαρχείο έστειλε μόνο μια επίσημη "Εξαρχία" στην Αμερική με επικεφαλής τον τότε Αυστραλίας Στυλιανό (1995). Η Εξαρχία αποστολή είχε όχι τη μελέτη καταστατικού, αλλά να διερευνήσει την κατάσταση που είχε διαμορφωθεί μετά την ανταρσία και απόπειρα ίδρυσης αυτοκέφαλης εκκλησίας από τον Ιάκωβο στο Λιγκονίερ. Σε ποιά ακριβώς, "εξαρχία" αναφέρεται ο νεοφανής "ιστορικός" μας;

Μετά από όλα τα παραπάνω, το συμπέρασμα είναι ένα: η αναφορά σε γεγονότα και η προσπάθεια καταγραφής της εκκλησιαστικής ιστορίας μας στις ΗΠΑ πρέπει να εμπνέεται από αγάπη για την αλήθεια και όχι για την προσοδοφόρα προώθηση θέσεων ευνοϊκών για ορισμένα άτομα με δική τους αμφίσημη ατζέντα.

Έχουμε δυστυχώς σειρά ατέλειωτη τέτοιων παραδειγμάτων που χαρακτηρίζονται από ιστορικές ανακρίβειες και σοβαρές μυθοπλαστικές τάσεις! Αλλ' αυτό δεν λέγεται καταγραφή ιστορίας, αυτό είναι οργανωμένη προπαγάνδα και μάλιστα ανέντιμη προπαγάνδα, καθώς βασικό της γνώρισμα είναι η διαστρέβλωση και παραποίηση της πραγματικότητας και των ιστορικών δεδομένων σε μια προσπάθεια να αποκρυβεί και θαφτεί η αλήθεια.

Η ιστορία της Ομογένειάς μας δεν γράφεται στα μέτρα κάθε μακρινού και ξένου με ρεβιζιονίστικες μεθόδους που παρ' όλη τη φαινομενική προκατάληψη και ίσως εμπάθεια που αποπνέουν, βασικά και ουσιαστικά εξυπηρετούν ιδιοτελείς σκοπούς και συμφέροντα συγκεκριμένων εκκλησιαστικών ή ομογενειακών παραγόντων...

( Χαράλαμπος Νταγάκης - Νέα Υόρκη, 28 Ιαν. '23 )

[ ΚΑΛΑΜΙ
  www.kalami.us/2023/omogeneia/elpis-tzoumas-dagakis.html
  28 Ιανουαρίου 2023 ]